OpenMind

stichting Open Mind

50-portretten-11

We verbinden ons met elkaar door verhalen te vertellen. We begrijpen onszelf en anderen beter door te vertellen, te lezen en te luisteren, om grip te krijgen op hoe het leven in elkaar zit en wat onze eigen plek en betekenis is binnen ‘het grote verhaal’.

Open MInd verbindt door het vertellen van persoonlijke verhalen in woord en beeld.

50 Portretten - Leo Erken

Soms worden we geconfronteerd met onderwerpen waar we liever onze ogen voor sluiten omdat ze ons een ongemakkelijk gevoel geven; Mensen die niet vrij zijn, geestelijk of lichamelijk onderdrukt worden, beneden de armoedegrens leven of geen goede zorg ontvangen; mensen die het niet zo makkelijk hebben in onze samenleving.

Veelal vinden we het makkelijker om problemen te bespreken die zich verder weg afspelen, dan problemen die zich dichterbij schuil houden. Open Mind vind het belangrijk dat we ons daarvan bewust worden en juist die problemen, die kwetsbare groepen in ons eigen land onder ogen komen en onze aandacht geven.

Stichting Open Mind brengt daarom ook de maatschappelijk moeilijke onderwerpen onder de aandacht bij het grote publiek. Door het realiseren van artistieke projecten en het vertellen van relevante verhalen in de openbare ruimte.

De stichting initieert projecten ten algemene nutte, heeft geen winstoogmerk, wordt gesteund door een aantal krachtige partners  en kent haar weg naar financiering en sponsors.

openmind

:: initieert unieke, maatschappelijke projecten waarin visuele communicatie de boventoon voert

:: produceert concepten met een uitgekiende multimediale aanpak

:: realiseert doelgerichte projecten die een breed publiek aanspreken

:: verbindt sociale, culturele en commerciële organisaties die willen bijdragen aan een betere wereld.

bestuur

voorzitter: Dhr. P. Veenhoven – Directeur IFA, International Feature Agency

secretaris: Mw. L. Kruizenga – Hoofd Development Holland Festival

penningmeester: Dhr. V. R. Nieuwenhuijzen – Cineast NPO

bestuurslid: Dhr. T. Darley – Vennoot Ambacht Participaties

alle werkzaamheden van het bestuur worden op vrijwillige basis verricht. bestuursleden van de stichting ontvangen geen beloning, hebben afzonderlijk geen volmacht en kunnen niet over het vermogen van de stichting beschikken alsof het hun eigen vermogen is. openmind ontvang geen structurele subsidie en is daarmee afhankelijk van fondsen- en sponsorwerving.

directie: Mirjam Bekker-Stoop

———————————–