Doneer nu!

Stichting Open mind streeft naar een meer openminded en inclusieve samenleving.

Open mind is een onafhankelijke stichting die zonder structurele financiering van de overheid of derden haar sociale kunstprojecten rondom kwetsbare groepen in onze samenleving realiseert. Met als doel om sociale onrechtvaardigheden, misstanden en vooroordelen in een ander licht te plaatsen, de bespreekbaarheid ervan te vergroten en de situatie van kwetsbaren in onze samenleving te verbeteren.

Dit kunnen wij niet alleen. Steun stichting Open mind en doneer nu.

Donatie via bankoverschrijving

U kunt uw donatie ook via de bank overmaken. Gebruikt u daarvoor de onderstaande gegevens.

stichting Open mind
Opgericht13-02-2002, te Amsterdam
KVK34169900
RekeningnummerNL56ABNA0624660249
ANBI nummerNL 811558976

Belastingvoordeel giften

Open mind is een kleine stichting zonder winstoogmerk en is daarom afhankelijk van de gunsten en giften van derden. Onze stichting heeft een Culturele ANBI status (Algemeen Nut Beogende Instelling) en daarom zijn giften aftrekbaar van de inkomstenbelasting. Met de ‘nieuwe’ Geefwet is schenken nog voordeliger.

Een gift aan een ANBI die is aangemerkt als culturele instelling gaat tijdelijk een extra belastingvoordeel opleveren in de inkomstenbelasting. Een belastingplichtige in de inkomstenbelasting mag namelijk 1,25 keer het bedrag van de gedane gift in aanmerking nemen voor de giftenaftrek. Deze extra aftrek wordt toegepast over maximaal € 5000 van de aan culturele instellingen gedane giften. Deze extra giftenaftrek kan voor het eerst worden aangegeven bij de aangifte over het belastingjaar 2012. De aangifte doet men in het jaar erna.

Het resultaat is dat iedereen die 100 euro geeft aan een culturele instelling, 125 euro in aftrek kan brengen. Bovendien geldt er een maximum van 1250 euro. De fiscale voordelen blijven beperkt tot schenkingen van maximaal 5000 euro.

Bereken hier uw gift:  Rekenmodule Open mind