Tegen seksueel geweld

7 Posted by - 31 december 2015 - PROJECTS

Schermafbeelding 2015-12-02 om 08.57.28

OPEN MIND – tegen seksueel geweld –

Open Mind zet zich in om seksueel geweld net als kanker, aids, alcohol en veilig verkeer permanent onder de aandacht te brengen bij het grote publiek. Doel is om seksueel geweld in Nederland beter bespreekbaar te maken en slachtoffers te ondersteunen in het naar buiten brengen van hun verhaal.

Samen spreken we ons uit!

Mirjam Bekker-Stoop mir@stichtingopenmind.nl

Stichting Open Mind

In 2002 is stichting Open Mind opgericht om het project ’50 ontmoetingen’ te kunnen realiseren. Open Mind brengt maatschappelijk moeilijke onderwerpen over het voetlicht bij het grote publiek door het verwezenlijken van artistieke projecten en het vertellen van relevante verhalen in de openbare ruimte. ’50 ontmoetingen’ waarbij 50 fotografen en 50 bekende Nederlanders een ontmoeting hadden met 50 asielzoekers werd een succes. Met ons recente project ’50 ontmoetingen…10 jaar later’ in de vorm van een boek, een reizende tentoonstelling en een documentaire hebben we bijna 16 miljoen mensen bereikt. Daar gaan we nu ook weer voor!