Nicky

50 ontmoetingen… 10 jaar later

Jan Kuitenbrouwer en Carli Hermès ontmoeten Nick Wako 10 jaar later

Carli Nicky Jan

In 1996 kwamen het gezin Wako uit Sudan naar Nederland. 10 jaar geleden zijn schrijver Jan Kuitenbrouwer en fotograaf Carli Hermès bij het gezin dat destijds in Harderwijk verbleef op bezoek gegaan voor een eerste ontmoeting. Het gezin leek zeer hecht en op de goede weg. 10 jaar later vroegen Jan en Carli zich af of hoe het met hen ging. Ze vonden alleen Nicky en hadden een nieuw gesprek.

foto: Carli Hermès

Jan Kuitenbrouwer in 2002:
’Achter in de kamer staat
een blinkende homecomputer,
vader Reath zit erachter,
surft over het net voor
informatie over de toestand
in zijn land, maakt notities.
Hij is voorzitter van de SPLM
Benelux, de Sudan People’s
Liberation Movement, en
straks moet hij vergaderen,
zoals meestal op zaterdag.’

foto: Carli Hermès

Jan Kuitenbrouwer: Goede opleidingen, mooie banen, zo liet het zich tien jaar geleden al aanzien, en zo ging het ook.

Note: Sinds de opstanden in Zuid Soedan van december 2013 wordt de vader van Nicky vermist. Maanden van onzekerheid zijn inmiddels verstreken. Wij wensen Nicky en haar familie veel sterkte en liefde toe.